tisdag 10 november 2015

LEVEL 52 GALLERY...

 ...i Turning Torso, gav så mycket inspiration!
I måndags hade jag en hel kväll med bloggänget, först ut var ett besök hos Johan som ansvara för detta fantastiska galleri på 52.a våningen.
Galleriet ingår snart i Timeless Gallery Group som ni hittar utanför Trelleborg, Malmö o lite över allt i världen.
Detta är inget vanligt  gallerikoncept utan här vill man att man investerar i konst!
Konceptet innebär att man köper ett konstverk under en period, ”lånar” hem föremålet, och efter avtalad tid får tillbaka pengarna med 10% avkastning. Hur många får den räntan idag??
Tänk att få njuta av ett föremål som man kanske aldrig annars kommer i kontakt eller hade vågat köpa. Självklart kan man också köpa konsten om man förälskar sig i den under lånetiden.
Alla verk gav verkligen mersmak men mest imponerad blev jag nog av David Begbie o hans makalöst vackra verk med magisk skuggning.
Nästa gång vi åker till London skall vi besöka Buddha Bar, där det hänger ett av hans verk, en man med ett blundande öga, där skuggorna på väggen visar ett öppet öga. David är nämligen blind på ena ögat och ville visa det genom sin konst.
Även Marie Madeleine Gautier imponerade. Jag var mycket stolt, att jag kände igen ett av hennes verk som står längs väg 100 i Höllviken.
Detta sätta att investera gav verkligen mersmak o jag drömmer om att få investera i ett  vackert konstverk någon gång i livet.
Tack Johan för inspirationen o den goda fikan, I´ll be Back!
Ha en toppen dag, min började på bästa sätt.
Kram Anna

Inga kommentarer: