söndag 22 januari 2017

LITE NYHETER O MINA TANKAR OM FORMEX.

God kväll!
Nu har man landat hemma igen efter härliga o inspirerande dagar på Formex.
Hoppas ni har gillat minna uppdateringar på Instagram.
Formex var bra men tyvärr var det inte så mycket nytt som jag hade önskat mig, vet inte om det beror på att jag besökte Paris i höstas o fick så mycket av samma trender o inspiration då?
Tänkte först ge er lite fina nyheter av mina några av favoriter.
Först ut är STHÅL underbara keramik som nu lanserat 2 nya färger Figue med sina färg mix av fikonens olika utseenden o Thunder i en härlig gråblå ton.
Ett nytt märke för mig denna gång var underbara STOCHOLM TOKYO med sin japanska blå keramik o textiler för både stora som små i en underbar kvalité.
Hoppas verkligen att Slättarpsgård är sugen på att köpa in detta magiska märke. Tänk så snyggt det hade varit till deras egna möbelserie från Indonesien.


ROOS INTERIOR hade massa nya fina underlägg, bokstöd o annat vackert i metall. Det som fångade min blick o ligger högst på önskelistan är detta i borstad mässing.
 Visst blir man sugen!
En annan fin nyhet är arr First we eat...underlägget ny har kommit i en silver finish, så snygg o kul att det blir en mix av metaller o inte bara guld på marknaden!


Karin o våra gamla grannar på mässa DBKD monter var en underbar djungel av grönska o så mycket snyggt och inspirerande.
Cloudy som de har gjort i samarbetar med Hanna Wessman hade kommit ut i en ny färg underbara Greige som vi har sett i massor i inredningsvälden.
Saknar lite att vara grannar med detta goa gäng, så i o med att jag inte hann säga det så ger jag det nu...stor applåd för en underbar kollektion o monter.

Caroline o Belinda med glamorösa DEKO HEM hann jag snacka med lite mer då bi bodde på samma hotell, mysigt!
Kolla in denna underbara vas/kruka som de har designat med stor inspiration av Chanel väskans mönster...coolt!
Finns även i silver.
Kolla även in deras snygga sammets kudde, en härlig guldgul skönhet i 60x60 storlek.

Nu finns även runda tabletter i deras härliga mönster, här i guld o silver med matchande servetter.

De var några av mässans alla nyheter, vill ni se mer så kolla under #Formex, där har du ännu mer inspiration.
Förutom nyheter var mässan fylld av montrar i rosa, grönt med touch av orange/aprikos o blått.
Sammet, sammet och sammet syntes överallt, på textiler, detaljer o möbler.
Stormönstrat i grönt o exotiska växter på allt från textiler o tapeter, är en stor trend i vår...palmen, kaktusen o monsteran, kommer synas ännu mer nu!
Till min stora förtjusning hade även antika möbler och fynd tagit större plats i inredning o verkar också ligga i tiden, så kul!
Glädjefullt, färgrikt o massa olika varma färger syntes över allt, denna moodboard nedan, speglar min känsla o tanke över vårens/sommaren 2017, låt oss se om det blir så.
De dukade bordet hade också tagit en mycket större plats o sågs i alla montrarna på något sätt, behovet av att umgås blir nog bara större o större i vår stressiga vardag.
Stor växter o yviga färglada buketter var också något som präglade alla montrar o visst är det helt underbart...våren är ju snart här!
Med denna inspiration vill jag önska er alla en härlig söndag o en god start på veckan.
Ny hemmalagad pizza o ett glas rött...jag har ju gått en lång PW!
Stor kram Anna

Inga kommentarer: