söndag 30 april 2017

I MARIE ANTOINETTES FOTSPÅR.

God morgon! Hemma planera nog de flesta för en härlig Valborgs kväll o här väntar en heldag på Versailles slottet o i Marie Antoinettes fotspår.
Sitter med Mats på ett café o väntar på Julia. 
I dag skall vi hinna med allt som jag inte såg sist jag var här. Maries privata delar av slottet o hennes kända gäst o lusthus, men även hennes bondgård som finns kvar o brukas än i dag.
Har ni inte sett filmen " Marie Antoinette" med Kirsten Dunst, så gör det o besök även slottet nästa gång ni är i Paris, det är magiskt.
Marie A är känd för att ha sagt...låt dem äta cupcakes till det fattiga folket. Själv levde hon i en väld kantad av lyx, flärd o överöses med glamour. Så inspirerande och givande för mig som inredare.
Får se om jag känner igen mig, nu när jag har sett filmen.
Bra start på vår Valborg o i kväll blir det middag på Julias favorit restaurang i Paris, hoppas ni också får en mysig Valborg. Lova sjunga in våren till oss också, vill ha värmen med mig hem.
Ni vet var jag finns!
Kram Anna

Inga kommentarer: