fredag 2 juni 2017

CITRON ELLER LIME...

...VAD VÄLJER DU??
Äntligen fredag o vad passar då bättre än syrliga desserter o drinkar inför en lång helg. Jag får alltid ett extra sug för citron på sommaren...håller du med?
Hittade lite roliga recept o idéer till sommarens härliga tillställningar o tänkte dela med mig av mina favoriter. Älskar när man kan förbereda efterätterna!
Överst har vi en variant av citron o maräng paj fast i portions glas, så snyggt o lyxigt att få varsin.
Kaksmulor i botten ( jag använde digestives)
Lemoncurd med en del citronkesella efter smak.
o sist men inte minst maräng på toppen som man bränner av... KLART!

Att börja eller avsluta kvällen med en lemon martini är ju aldrig fel, recept finner ni här.
Valet är ert, men jag älskar citron men all dessa recept passar lika bra med lime!
Nu till min favorit bland alla, Citronsorbet serverat i frukten...så gott, läskande o snyggt!
Så lycka nu till med mina syrliga recept tips o njut av er fredag, här kallar jobb...många nya syrliga delikatesser packades upp i går!
Välkommen till Slättarpsgård!
Om du inte vill använda citron i desserter och drinkar, så kommer dagens bästa för bra husmorstips!
Ha det bäst,
Kram Anna
 

Inga kommentarer: