lördag 21 oktober 2017

VYKORT FRÅN...

...VÅR USA RESA!
Nu är vi hemma igen, så skönt ...men vilken underbar vecka vi har haft.
Anledningen till att vi åkte var att mitt ena aupairbarn Karla o hennes brandman
Michael skulle gifta sig.
Bröllopet skulle gå i guld o blått o denna bild la jag ut som en lite sneakpeak...kolla längre ner för fler bilder.
Efter att vi hade hjälpt till lite, blev det en härlig tur till Lancaster- Amish country!
Kolla in dessa underbara pojkar i stråhattar. Lite outlet- shopping blev det också. 
På kvällen blev det rehearseldinner, visst är de söta mina underbar extrabarn, Karla i vitt (bruden) och Jessica i svart. Numera 30 och 33...tänk vad tiden går.
Halloween fanns lite överallt, här lite läskiga o inspirerande tips!
Tyvärr har jag inga bilder på mig själv under bröllopet.. så trist då jag kände mig så fin i denna nyinköpta klänning, med accessoarerna nedan.
Nu till bröllopet, vilken fantastisk fest...300 gäster,7 matstationer, dansgolv lika stort som en fotbollsplan o helt underbar musik från Philadelphias bästa band.
Brudparet Karla o Michael.
Underbara familjen Rudaizky samlades till bröllopet o kom från Sydafrika och Australien.
Dagen efter blev det efterlängtade spicy krabbor o amerikansk öl...satt som en smäck!
Sista dagen o kvällen med gänget...så många underbara samtal, skratt o minnen...har lovat att det inte skall gå 10 år tills nästa gång!
På måndagen vände vi bilen mot NYC...så coolt det var att själva köra in på Manhattan, stolt över Mats som gjorde ett galant jobb i denna busy stad.
Vi hade fantastiska dagar med god mat o vin, shopping, sightseeing. långa härliga promenader o helt underbart väder, runt 18-20 grader och strålande sol varje dag.
Magisk upplevelse på Standards roof top bar, varsin Bloody Mary i solnedgången hann vi med innan middagen.
Promenad på Brooklyn Bridge i strålande sol, blev också en fantastisk upplevelse
och att se så fint de har gjort på 911 Memorial var både underbart o tagande.
Sista kvällen upplevde vi en av mina drömmar, att få äta middag på Loeb Boathouse i Central Park. Kunde inte blivit ett bättre avslut på denna resa.
Onsdagen blev lite fix o shopping innan vi fick NY-skyline bakom oss o åkte till flygplatsen för att åka hem.
Nu hemma igen, värsta jetlagen har börjat lägga sig o redan i morgon är det dags för inspirerande helg på Slättarpsgård...har sett att ännu fler höstnyheter har trillat in!
Hoppas vi ses!
Kram Anna














Inga kommentarer: