söndag 4 september 2011

Hjälp mig, med mitt olivträd!



Visst är det helt underbart!

Så glad och stolt över mig själv att jag har lyckat hålls detta fina olivträd i liv!

Men kära bloggisar hur gör jag i vinter?

Skall jag ta in det nu?

Hjälp mig!
Trädet har jag fått av kära M, inte Mats!?

Och zinkkrukan kommer från HOLMBYTORP, gå in och kolla. Massor av nya fina produkter på väg in!

Vilket väder vi har haft i helgen...helt underbart!

Hoppas ni också hinner njuta av solstrålarna!

Söndags lunken fortsätter här hemma, men snart kommer det massa härliga tjejer hit för ett POMPDELUX- party. Mina barn är lite förstora för dessa kläder, men vad gör man inte för att bjuda hem sina kära vänner på cupcakes, kaffe och te.

Njut av din söndag!

Kram Anna


5 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Jättefint olivträd du har! Så här gör jag med mitt olivträd och det är inne på femte året nu. Jag låter det stå ute ett bra tag till, det klarar några frostnätter. Jag har haft mitt ute i -6 grader, men det är kanske inte det optimala, för då blir skillnaden stor i temperatur när man tar in det. Det vill man helst undvika. Sedan förvarar du det svalt och ljust. Vattna inte för mycket för då tappar det blad. Nu i vinter tappade mitt alla sina blad, men det kom igen och är nu grönt och fint igen.
Jag förvarar mitt i garaget (med extra belysning) och
det är egentligen både för varm och för mörkt där, men det går.
Lycka till!
Kram Maria

Viktoria sa...

Hej Anna,

Ta in det när det börjar bli frost ute. Det dröjer ett tag alltså. Låt det inte stå för varmt, rumstemperatur är alltså inte så bra, då tappar de ofta alla bladen. Ett ouppvärmt uterum är optimalt. Då är det ett piggt och friskt litet träd som kommer ut till våren. Alla våra medelhavsväxter åker hem till farmor för övervintring, våra utrymmen är antingen för varma och torra eller alldeles för kalla. Tyvärr. Det blir lite fraktande, men det är det värt.
Kram

Blomgrens sa...

Jag låter också mitt stå ute ett bra tag till. Sen förvarar jag det inomhus i ett rum som håller ca 10 grader på vintern i en själv-vattnande kruka. Funkar väldigt bra.
Lycka till!
/eva

Marthina, Holmbytorp sa...

Så vackert det blev med olivträdet i! Verkligen classy! Har tyvärr inga råd angående gröna växter :) men det har du ju redan fått många fina här ser jag! Skön söndagkväll/Kramis.

@my casa sa...

Jag tar in mina olivträd i mitten av september,
låter dem stå i vårt burspråk i vardagsrummet
där jag inte har elementen på så högt. Skulle gissa
att temp. är ca 17 grader. Vattnar ganska mycket, dvs.
mer än vad man tror - har haft mina i 6 år och det funkar bra. Lycka till/Åsa