fredag 30 september 2016

DAGS ATT LETA...

...EKOLLON!
 Sista dagen i september o snart är höstens andra månad här. I dag är jag faktisk ledig, så skönt...det var länge sedan jag hade en blank dag i almanackan.
I dag skall jag ut o leta ekollon. Älskar dessa små träd som blir o jag har ju några ekollonvaser. När hösten kommer är det dags att börja skapa... annars använder jag dem till blommor, murgröna etc. under resen av året.
Så är ser de olika stadierna ut. Om du vill veta hur man gör, förklars det mkt bra här. Tack Sköna Hem!
Får se om jag hinner, men det hade varit kul att göra guldiga ekollon till lördagens middagsdukning. Så fint det hade blivit till vår guldiga lampa vid matplatsen. Eller varför inte som ett tidigt julpyssel?
Vill du göra det sötaste DIY med barnen eller barnbarnen så kolla in dessa ljuvliga ekollon barn. Var de inte bedårande!!
Njut av er fredag o helg!
Nu kaffe, kram Anna


 

Inga kommentarer: