fredag 24 februari 2017

LOMBOK DEL 2.



God morgon! 
I måndags blev vi hämtade kl 10 av vår guide som tog oss upp i berget där vi besökte vattenfallet Sendang Gile, med inskallt vatten från vulkansjön Segara Anak. 
Vilken underbar upplevelse. Fick även se massa apor o uppleva ett enormt o varmt tropiskt regn.
På vägen hem besökte vi en risodling o snackade lite med de som jobbade i fältet. Alla frågar var vi kommer ifrån...tror inte de vet var Sverige ligger, men alla vet att Zlatan kommer där ifrån??
När vi kom hem njöt vi av en Bloody Mary i solnedgången o beställde pizza o spelade jatzy på rummet, helt slut efter ännu en härlig dag!
Avslutade även denna kväll med solnedgång o startade nästa med blå himmel, helt underbart.
Tisdagen blev en härlig blandning av morgonmarknad i total myller av djur, människor, frukt o grönt...en skräckblandad förtjusning??
Vi besökte även en by som gör stora o små krukor för hand. Ni skulle känt hettan, imponerad av både hantverket o att de orkar jobba i denna värme!
Köpte med mig hem lite vackra fat o minilyktor, lovar att visa när vi är hemma.
Efter några timmars bilfärd kom vi till hamnen utanför Gilis Naggu,16 små öar i en ljuvlig bukt i Indiska Oceanen.
Nu kunde jag bocka av en del av min bucketlist...snorkla o sola på en öde ö!! Vilken magisk upplevelse🙏🏼
Efter några timmars snorkling var det dags för lunch på en annan ö. Det blev ris, grillad fisk o juice från kokosnöt.
 Ser godare ut än var det var?? 
Väl hemma blev det en magisk middag i solnedgången. Vår utsikt denna kväll kommer vi leva på länge!!
De två sista dagarna har vi njutit av sol o bad o massa goda drinkar med magisk utsikt både dag o kväll. 
Korta o mysiga promenader längs stranden har vi också hunnit med.
Stor del har vi ängtat i skuggan med bra böcker o goda drinkar.
Dessa magiska kvällar kommer jag ta med mig hem, då vi har hört att vintern är tillbaka. Hoppas att vi i alla fall får med oss lite sol hem.

Då maken o jag aldrig fick en bröllopsresa har vi verkligen tagit igen det med råge...om ni går i bröllopstankar eller behöver lite kärleksfull tvåsamhet rekommenderar jag verkligen detta paradis❤️
Sista dagens bäddning säger allt, så mycket kärlek detta ställe har gett oss👌🏻
Med denna sista underbara solnedgång säger jag tack o hej då, kul att ni ville hänga med!! I morgon beger vi oss till Jakarta för lite shopping o sen flyger vi hem igen!! 
Sov gott, 
Stor kram Anna

Inga kommentarer: