måndag 16 april 2018

PENSEÈR SKAPAR VÅR.

God morgon!
Ledsen att jag inte är så aktiv här...hinner inte med just nu?? Lovar att så fort allt har fallit på plats på Slättarpsgård skall jag komma tillbaka med massa härlig inspiration.
Nu är det hög tid att ta tag i era trädgårdar, balkong eller entré, våren är här och vad är mer vår än penséer?
Gå lite utanför ramarna o använd en gammal verktygslåda, sockerlåda eller ngt annat som passar hos just er. Det oväntade skapar intresse o det blir så fint.
Kommer ni ihåg min gamla resväska?
Ni har väl inte missat att lila är årets färg, så även på penséer, som finna i många underbara nyanser.
Själv brukar jag bara ha min favorit BELLIS, men detta året har det även blivit lite penséer, lovar visa er senare i veckan.
Så passa på nu under helgen, ge eran entré eller täppa lite liv...våren är ju här!
Sist men absolut inte minst, glöm inte att man kan äta penséer och blir så vackert till dekoration på tårtor o andra bakverk. Se sista bilden!
Ha det bäst!
Nu planeringsdag på Slättarpsgård med bästa kollegan...mys!
Ha det bäst!
Kram Anna
Bilder från Leva och Bo av Blomsterfrämjandet/Minna Mecke Schmidt. 

1 kommentar:

Magda-lena sa...

så härligt är det att titta på dekorationerna med panseerna! och den kakan skulle jag helst vilja prova! fin fint :)