torsdag 26 november 2009

Färglära!

Hejsan!
Denna fredags morgon vill jag visa underbara bilder från sköna hem.
Genom att sätta ihop vackra och intressanta föremål i liknande färg toner kan man lätt se vilka färger som kompletterar varandra, det har de verkligen lyckatas med i dessa bilder!

"Purpur, lila, blått och violett. Mjukt, fluffigt och välformat. Höjer pulsen – och lugnar. Samtidigt!"


"Brunrödmustiga färger håller kvar den kravlösa hösten. Sköna former och spännande material skänker både vila och lust"
X
Vilken är din favorit!
Jag dras direkt till den röda!
Ha en skön fredag!
Stor kram

2 kommentarer:

Josefine-At home sa...

Den första färgkombinationen tilltalar mig mest, kan nog bero på att jag har exakt de färger i mitt sovrum:) (förutom det gröna)

Trevlig helg! / Josefine- At home

EN INREDOHOLIC sa...

Och jag tilltalas som du vet av den första, lila osv.. men det roliga är att vi pratade om detta i veckan o jag har ett inlägg som kommer om första bilden framöver.. hihi.. lika som bär är vi allt.

Ser fram emot imorgon gumman.

PUSS
Jannice