torsdag 14 oktober 2010

Ta hand om era gamla...........!


Bilderna kommer från House to Home.
GODINGAR!
När mina föräldra flyttade ifrån sin stora gård till en lägenhet i Malmö, så blev där många gamla fina, slitna och nötta fåtöljer och stolar över.........men med mitt lilla öga såg jag att dessa gamla godingar kan jag klä om och göra hur läckra som helst!

En lite Emma fåtölj har fått en beige linne klädsel med vita kantband och står nu i dotterns rum.
Två fina mahogny karmstolar har fått ett rutigt tyg i svart, vitt och brunt och fungerar som extra stolar i vårt vardagsrum.
Två härliga gamla karmfåtöljer skall få var sitt nytt uttryck.....ena skall stå i sonens rum och den andra i vårt sovrum. Längtar till de är färdiga!
Visst är det härligt när gamla möblerna kommer farm på ett modernt sätt och får nytt liv igen!
Så släng inte era mor/farföräldrars eller era egna föräldrars gamla godingar...det kan få en chans till....ELLER?
Nu skall stövlarna på nu skall jag ut och gå med hunden!
Kram Anna


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna,

Tack för en trevlig blogg. Jag har en snabb fråga till dig som jag hoppas att du kan svara på. Hur många meter tyg gick det åt till Emmafåtöljen? Jag ska klä om min som ser exakt lika dan.

Hälsningar
Charlotte