måndag 5 maj 2014

LOPPIS FYND BLEV...












... månadens DIY  på mitt planteringsbord!
Nu vecka nya möjligheter, hoppas det känns rätt ok med måndag. Jag är så nöjd o laddad inför en ny vecka, gud vad vi har hunnit med mycket, men det visar jag senare på bloggen....först ut denna vecka blir månadens DIY!
När vi var på mega loppis tillsammans med grannarna o Susann fyndade jag denna fina resväska, först tänkte jag ha den inne som ren dekoration, men i och med att den var sönder i ett av låsen så fick den bli en kryddträdgård istället.
Hur gjorde jag:
  1. Tvätta jag den ren och tog bort fula märken etc.
  2. Plastade in hela botten med en sopsäck som jag fäste med häftpistol.
  3. Blandade jord o lecakulor
  4. Började plantera!
Hoppas att månadens DIY o detta inlägg kan inspirera till att tänka lite utanför "krukan"!! Som jag har sagt innan älskar jag att hittar nya användningsområden till mina fynd, maken skulle nog kalla det skit, Fniss!
Nu dags att få det sista fixat med svärfar innan lördagens fotografering!
Sen möte inför min privata föreläsning på Slättarp i nästa vecka!
Ha det toppen o njut av solen!
Kram Anna

Inga kommentarer: