lördag 10 juni 2017

THIS, TOO, WILL PASS!


God morgon!
När vi var på Rungstedlund på Karin Blixens barndomshem, köpte jag med mig hem ett minne.
Ett vackert armband med texten:
THIS, TOO, WILL PASS!
Denna text/quote bar Karen med sig i en ask som hon fick av sin betjänt o kär vän Kameran då hon lämnade Afrika.
Hon älskade sitt liv i Afrika, men pga. sjukdom o dålig ekonomi var hon tvungen att återvända till Danmark.
Jag känner ofta att det liv jag har är mer än bra...så jag tyckte att denna text passade bra på mig. Alla har vi problem o livsöden som drabbar oss, med ofta lär vi oss ngt av det o tiden passerar förbi och livet blir bra ändå.
Att det sedan ger ett bidrag till Karen Blixen fonden gör saken bara bättre,
gillade även texten o armbandet, så det fick följa med mig hem.
Ha en underbar lördag!
Stor kram Anna

 

Inga kommentarer: