torsdag 2 november 2017

NATURENS MAKTER.

 GOD MORGON!
Speciellt när jag är i mitt paradis- Brantevik inser jag vilken inflytande naturen har på mig och mitt sätt att inreda. Att byta miljö eller att få inspiration från olika resor gör mig hel o så inspirerad att inspirera er, skapa nya vackra miljöer på Slättarpsgård o va en bättre o mer inspirerande inredare.
Ljusets makter är magiska o lika vackra sommar som vinter. Från en bild/miljö plockar jag:
  • Färger till olika inredningar.
  • Formerna o siluetternas inspiration.
  • Värme eller kyla för att skapa en balans i inredningen.
  • Ljusets vinklar.
  • Hårda o mjuka former.
Naturen visar oss de naturliga färgerna o är den bästa vägvisaren för att se vad som passar ihop, låt dig inspireras av era foto/bilder.
Våga jobba med motsatts förhållanden:
  • Hårt mot mjukt
  • Varmt mot kallt
  • Runt mot fyrkantigt
  • Blankt mot ruffigt
  • Ljust mot mörkt
Här ser ni två helt olika motsatt förhållanden, de hårda stenarna mot det böljande vattnet eller de kalla fjället mot de böljande bergen...förstår ni vad jag menar?
Nu kaffe sen långpromenad längs havet i Falsterbo.
Sista mysdagen med familjen i morgon börjar jag jobba igen...dags för en härlig jobb helg på Slättarpsgård.
Ha en härlig dag,
Kram Anna


Inga kommentarer: