onsdag 2 juli 2014

FÄRGGLADA BARNRUM?

God förmiddag alla föräldrar o barn!
Just nu håller jag på med fyra barnrum parallellt i två olika familjer med helt olika åsikter om färg. Detta har gjort mig lite osäker vad jag tycker o vad som framförallt är rätt för barnen?
Visst skall barnrum få vara lite mer kreativa än andra rum, men de skall verkligen också kunna vara aktiva men också koppla av o ladda sina batterier, precis som vi behöver!
När jag läste till inredare fick vi lära oss att sovrum o gästrum skall vara i neutrala o nertonade bas färger. Vad är det då som gör att de flesta barnrum är färglada o med massa mönster o intryck? Är det påverkan från trender o tidningar eller är det att vi tror att barn mår bästa av färg?
Vad tror ni o vad tycker ni om färglada mönstrade barnrum?
Dessa  fyra barnrum kommer bli en utmaning, det skall bli allt från grönaste grön till graffitti, leopard i rosa o slutligen ett dovt rosa prinsessdröm...lovar att visa mina moodboard som jag jobbar på! Älskar utmaningar...here we go!
Nu dags för en PW mot kontoret där jag skall ha möte med en ny kund, hösten verkar bli spännande!
Njut av dagen!
Kram Anna

1 kommentar:

Lina (Fason) sa...

Vilket intressant inlägg! Jag håller precis på med moodboards till ett pojkrum och har funderat i precis samma banor.

Jag bestämde mig för att hålla en neutral vit / grå / beige bas med förvaring i rotting och rustikt trä för att matcha huset i övrigt. Barnens leksaker är i regel så färggranna i sig att det känns lite kaka-på-kaka att ha skarpa färger på väggarna, och när leksakerna är undanplockade på kvällen återgår rummet till att ge ett vilsamt intryck.

Spännande att se vilka vägar du väljer!