fredag 15 april 2016

ÅRETS PELARGON...

 ...o lite balkong tips!
Snart är det dags att utse årets perlagon, den 21.a under Nordiska Trädgårdar i Stockholm skall 2016 års pelargon koras av Pernilla Månsson Colt.
Pelargonian är en stor favorit hos många o det är ju inte så konstigt  för det finns knappt någon blomma som tål bli behandlad lika illa o ändå så obekymrat kämpa på o blomma om o om igen!
Vilken är din favorit?
 

I o med att vi nu är med balkong så är det på sin plats att jag ger er lite balkongtips. Håller på med min med hittar inte riktigt det jag söker...sakta men säkert! Hade jag haft en tom vägg som på dessa underbara bilder från Blomsterfrämjandet, hade jag absolut haft en stege med hyllor. Både praktiskt o snyggt att bygga på höjden o så får man plats med så mycket mer! Jag hade blandat min med blommor o kryddor, för visst finns det inget bättre än färska kryddor!
Testade på något nytt i dag från Österlenkryddor " Insyltad i Ystad"...blev mixad med en 123-lag o rödlök o äpplen! Så enkelt o förhoppningsvis gott, får testa i kväll! Nyfikna, kolla här!
Ha en underbar fredag!
Kram Anna

Inga kommentarer: