fredag 9 december 2016

GLITTRANDE MINIGRAN...

...i vår dröm!
Tänka att det är fredag igen...var tog veckan vägen?
Vi brukar inte ha julgran men detta året ville jag i alla fall ha en glittrande minigran. Julia kommer hem o det är vår första jul i lägenheten.
Visst blev det bra, till och med plats till lite julklappar under.
Självklart kommer alla hängena från mitt favorit märke DAY HOME, köpta på Slättrapsgård. Kulorna fick jag i julklapp av Charlotta förra året o stjärnorna är nya för i år.
Den slitna antika hinken hittade jag på  Blomster och små ting bakom Åhléns, en ljuvlig blomsterbutik som verkligen har det där lilla extra.
Visst blev det fint!
Även denna nya ljusstake från  ZBH har kommit upp o skall sätta ramen för vår tavelvägg som vi skall ta tag i till våren.
Glittrande kulor o stjärnor sätter stilen tillsammans med två ljusslingor från Slättarpsgård. Även den söta minigranen är köpt där.
Detta blev nu en riktigt mysigt hörna, men kommer nog behöva hitta en bra lampa efter att granen flyttar ut.
Älskar mixen av nya o gamla favorit ting.
Personlighet o en balanserad mix gör ofta att det känns helt rätt...eller vad säger ni?
I dag skall jag börja o fixa i ordning allt inför morgondagens festligheter.
Vi har bjudit in 40 härliga vänner o släkt på en julmingel kväll med bästa mingelbuffen av Lenzi från  Slättarps Mat o möten.
Ni har väl inte missat hans j

 

Inga kommentarer: