söndag 11 december 2016

SPEGEL, SPEGEL PÅ...

...VÄGGEN DÄR!
Här drar vi runt i våra pyjamasar... denna 3.e advent, efter en mycket lyckad kväll i går. Det är tur att det finns hjärterum...ibland var det lite trångt, men så mysigt. Kolla in, vi har även fått upp en spegel till...eller som jag känner ett nytt fönster.

Damen under oss gick bort för ca ett år sedan o hennes dotter o jag har pratat lite då o då o hjälpt varandra. En av gångerna frågade hon mig om det var ngt vi behövde och om jag ville köpa något från hennes föräldrahem. Med tanke på den antik o loppisnörd som jag är, föll ju direkt för denna vackra spegel med telefonhylla. Så nu är den vår o skapar ett så vackert ljus o mys i vårt vardagsrum.
Nu i julskrud med vacker krans o favorit lyktor på plats.
 Mysiga favorit lyktorna sprider också ett mysigt sken på kvällen.
Spegeln blir också någon form av rumsavdelare mellan myshörnana o matplatsen.
Bredvid spegeln skall jag försöka hitta en udda modern eller gammal stol...kanske målar jag den blå eller klär den i ett vackert tyg, vi får se!
Ha nu en underbar 3.e advent!
Stor kram Anna
 

Inga kommentarer: