onsdag 24 maj 2017

MINA SMARTA TIPS PÅ ENKLA VÄXTER!

God morgon!
Hoppas ni njuter av att sommaren har kommit.
Jag får ofta frågan av kunder vad som är bäst o enklast att ha på balkongen, täppan eller trädgården om man inte är född med gröna fingrar eller är så trädgårdsintresserad.
Här kommer några bra o enkla tips:
  • Kryddor
  • Olivträd
  • Lavendel
  • Buxbom
  • Tjockbladiga växter
  • Pelargonier
  • o självklart min favorit Tusenskönan.
Skall man inte ha dem i krukor föreslår jag också:
  • Gräs
  • Bambu
  • Hostas
  • Stäppsalvia
  • Doft pelargon
  • Jätte Daggkåpa
  • Kärleksört...är växter som är lättare o sköta o är perenna.
 
Många av dessa växter jag föreslår skapar en lummighet o en ordnad kaos...som en ljuvlig äng.
Se bild nedan!
Bästa med kryddor är att man kan använda dem i matlagningen o sen att de är snygga också.
Dagenstips:
Skapa en kryddhylla ute!

Har man möjlighet att ta in lite härliga citrusträd, så är det helt underbart, men tänk på att de behöver gärna en vägg bakom o massor av sol.
Varför inte bygga ängen runt krukan som på bilden nedan... säger bara MAGI!
Nu dag att gör sig i ordning, skall iväg för att kolla på ett styling uppdrag med denna donnan. Jag skall stylar/fixa till o Josefin sköter fotograferar för en kommande tidningsförsäljning av detta magiskt hus. Alltid kul med nya samarbeten o utmaningar, mer o huset i annat inlägg.
Ha en underbar onsdag!
Stor Kram Anna

Inga kommentarer: