tisdag 18 juli 2017

SÅ SKAPA BRANTEVIK NYFIKENHET I SINA TRÄDGÅRDAR.

God morgon!
Blir så inspirerad av alla magiska trädgårdar, rosor o krypin som jag går förbi på mina promenader här i Brantevik. Här har man verkligen lyckats med att skapa en nyfikenhet o en önskan att få se mer.
Vet inte hur de lyckas men rosorna de är magiska här och över hela Österlen.
Böljande klätterväxter, snirkliga gångar, halvöppnade grindar/portar o små gluggar o fönster i murarna o häckarna... skapar verkligen en nyfikenhet o en välkomnade önskan att gå in!

Lummigheten o den oordnade planteringarna är verkligen en favorit hos mig, här får ogräs växa fritt, så länge det är vackert.
Ni kommer väl ihåg de gula citronerna o mina föräldrars oas.
Här i de flesta trädgårdar samsas olika rosor med väldoftande lavendel o rosmarin.
En doft av medelhav mitt på Österlen.
Nu dags för lite kusin mys med våra små vänner!
Ha det bäst, hoppas solen snart tittar fram!
Kram Anna

Inga kommentarer: