lördag 29 augusti 2015

ENKLASTE O GODASTE PÄRONPAJEN.

God kväll i stugorna!
Hela dagen har jag rensat ovanvåningen o samtidigt skrattat o blickat tillbaka på massa underbara minnen o bilder.
Tänk att vi har bott i detta hus i snart 19 år. Har njutit varje minut men nu är vi redo för något nytt o massa nya
möjligheter o efarenheter.
Men innan vi flyttar skall vi dra nytta av allt o i dag gjorde jag världens godaste o enklaste päronpaj, på våra egna päron.
Hel eftermiddagen har vi njutit av god paj med vaniljglass tillsammans med mina två äldsta vänner  Liv o Anna o deras söta döttrar. Så mysigt att få en stund med den innan den hektiska vardagen , flytten o hösten startar igång ordentligt. Anna bor i London med sin man, så vi ses både här o i London. Liv har jag nere i Falsterbo så vi ses lite mer. Så glad o tacksam att jag har så fina vänner, tänk att vi har känt varandra i mer än 40 år!
I receptet skulle man ha kanel men i o med att jag älskar kardemumma så tog jag det istället. Tyckte inte det lät gott med päron o kanel?
Sedan fördelade jag bara smeten ovanpå päronen o  avslutade med lite extra kokos...
jag kan lovar att det blev som ett gott krispigt täcke o vi njöt mycket o länge!
En lite kärleksört fick smycka pajen...visst ser den god ut!
Njut nu av din lördag, tror det är dags för ett glas rosé!
Skål o kram Anna

Inga kommentarer: