torsdag 23 juni 2016

VÄLKOMMEN TILL VÅRT PARADIS.

God morgon!
Det är verkligen synd att man inte har förebilder på mina föräldrars trädgård i Brantevik, för då hade ni inte trott mig! Här ligger så mycket hårt arbete bakom denna magiska plats som jag kallar paradiset. Min kärlek till att mixa gammalt o nytt o våga ta in det lite oväntade finns i blodet. Här mixas medelhavsväxter med kryddor, sommarblommor massa olika rosor.
För några år sedan byggde de ett tempel på terrassen o detta har verkligen gjort att vi kan njuta av  ljumna sommarkvällarna men även i ur o skur, mer bilder o tips runt det blir i ett annat inlägg. Just nu sitter jag i templet med datorn o skriver till er, njuter av en magisk god frukost o nybryggt kaffe.
 Över allt man tittar i trädgården är där personliga grupperingar av vackra ting...o detta trädgårdsbord var ett måste för min mamma.
 Citroner, citronträd o gula blommor går som en "röd tråd" genom trädgården o skapar värme o kreativitet lite här o där.

Rosorna är på G o i nästa vecka kommer doften vara magisk. I holken på staketet har vi ett blåmespar som också gillar paradiset o snart kommer väl ungarna hoppa ut!


Brantevik är o verkar fortfarande som en fiskeby, så vad passar bättre än att mixa grupperingarna med snäckor, stenar, fiskenät o musselkorg.

På andra sidan häcken ligger "lilla huset" som byggdes framförallt till mig, min bror o syster för ca 8 år sedan. En samlingspunk för familjen men som också används flitigt av mamma o pappas vänner som också älskar paradiset.
Välkomna in!
Nyfikna på hur det såg ut inne i lilla huset för några år sedan ut, kolla då här!
I anslutning till lilla huset ligger en trädkoja...flitigt använd av alla små som kommer hit.
En enkel o snygg koja runt en trädstam... som alla kan bygga!
Nu dags för PW sen skall här rullas köttbullar för glatta livet o i eftermiddag blir de inspirationstur med mamma. Njuter så här dagen före, i kväll kommer resten av familjen...så då är det slut på min egentid. Nu saknar jag dem, så det skall bli mysigt.
Ha det bäst o håll tillgodo!
Stor solig kram Anna

Inga kommentarer: