torsdag 13 augusti 2009

Compact living i London!

Hejsan!


Här kommer mitt utlovade inlägg om mina föräldrars lägenhet i London!

Det är en fantastisk lägenhet som består av 2 rum, kök och ett bra badrum.

Mamma har inrett den med antika engelska möbler och lite ifrån Ilva och Ikea.

Hon har en fantastisk förmåga att få det att kännas välkomnande och ombonat!
Färgerna är mkt enkla med lite stänk av rött, guldgult, brunt och buteljgrönt.

En och annan intressant detalj kan man också hitta tex vackra skrin, gamla trä cricketbollar, konst ifrån härliga platser och minnen.


I sovrummet har man fått plats med ett rött dator skåp som också rymmer pärmar och annat som man kan behöva.
Ett rogivande men vanligt sovrum där man även har en bra mix mellan gammalt och nytt.X
En fin antik byrå som rymmer lakan och handukar och ovanpå en liten bricka med olika godsaker!


Bonde bokhylla för vin, service, ljus, böcker, glas, tv, dvd  och massa annat. Tänk så mycket man kan få plats med på en liten yta! Compact living!
XHär ser ni den härliga blandningen av färger och möbler av olika slag. Stolen till höger är en mycket speciell liggfåtölj med en fotpall som gömmer sig under stolen. Denna skulle jag gärna ärva en dag!


Ett kök som har allt man behöver, väldigt modernt för att vara England!
Med detta inlägg vill jag önska er en härlig helg!
Jag skall tillbringa min i mina svärföräldrars stuga vid Ringsjön. Tar mig nog en liten sväng till Klinta en härlig butik och trädgård!
Kram Anna

4 kommentarer:

EN INREDOHOLIC sa...

Urfint!!! Dit vill jag gärna komma och hälsa på :) Trevlig helg vännen. Själv ska jag till Vetlanda på 30 års fest!!

Puss o KRam
Jannice

Anonym sa...

Hejsan!
Vilken fin blogg!
Kram Mats

EN INREDOHOLIC sa...

Så fint!! hälsa din mamma det! kram

Anonym sa...

Annna!
Trevlig blogg,den kommer jag att följa.
När ska vi åka förresten???
Kram Karin