tisdag 11 augusti 2009

Ett super enkelt recept!

X
X
Detta underbara recept har jag fått av en kär gamal vän, om jag frågar min familj när vi skall ha gäster: Vad skall vi äta till efterrätt?? Så svarar de......


Beths vita chokladmousse:
Till 4 personer.

1 paket vit choklad

1 burk lätt cream fraise

Det var allt som behövs!!!!


Värm den vita chokladen i ett vattenbad, när det har smält. Ta av det från värmen.
Blanda i CF. När smeten är jämn......häll upp den i fina glas, skålar etc.
In i kylen så att det får stelna till! Klart!

Jag brukar ha bär till på vår/sommaren och på höst/vinter smälter jag bär och har till!
Riven mörk choklad eller som här ett chokladrån med kaffe latte smak är liksom pricken på verket!


Hoppas att ni tycker att detta är lika gott/enkelt som vi!

Det kommer fler enkla recept, jag lovar!


Kram



2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Sprang över din väninnas blogg idag så jag var ju tvungen att även in här och kika.. Och jag gillae båda era bloggar så dem kommer jag att följa :-D

Det receptet är uppskrivet nu och skall testas en dag.. Tack..

Ha en bra fortsatt dag..

Kram
Mia

EN INREDOHOLIC sa...

Kan bara instämma!!!!!!!!! DET ÄR FANTASTISKT gott!! Ska göra det här hemma snart!

Kram på dig min vän!
Jannice