torsdag 13 oktober 2011

Morgonstund.......


....har guld i mun!
Jag längtar verkligen till i morgon, då skall jag unna mig en lugn och skön morgon i min favorit fåtölj. Har du någon plats där du verkligen kan koppla av och ladda batterierna?
Titta så fint höstlikt de har gjort denna hörna:
Matta på golvet.
Mysig varm blå filt på puffen.
Djur mönstrade kuddar som ger lite karaktär till platsen.
Långa gardiner framför fönstret
Bra belysning.
Det jag tycker saknas är lite ljusstakar eller ljus lycktor och någon grön växt......Vad saknar ni?
Sen till våren eller sommaren kan man ta bort allt det jag tyckte var bra nu till hösten /vintern. Tillsätt istället en stor vas med vackra blommor, lite ljusare kuddar och filtar i fåtöljen, ta bort eller öppna upp gardinerna så att man får in allt härligt ljus.
Vad lär vi nu av detta?
Att genom att ha en enkelbas på möbler , tak och väggar så behöver det inte vara så svårt att få den där extra mysiga känslan som varje årstid kan ge!
Gå hem och testa er fram, det är så man lär sig!
Ha en fortsatt underbar torsdag!
Stor kram Anna

Inga kommentarer: