tisdag 11 oktober 2011

Underbar läsning till alla er!



När jag var yngre så vägde jag några kilon mindre. Jag behövde aldrig hålla in magen när jag hade en snäv klänning. Men nu när jag är äldre har min kropp gjort sig fri. Det finns elastisk komfort där min midja satt en gång. Italienska skor måste vara två storlekar större, om fötterna alls går i, och grenen på strumpbyxorna sitter alltför ofta nere vid knäna. Men jag har också lärt mig, att det spelar ingen roll vad som händer, eller hur svart allt känns idag; livet går vidare och imorgon blir en bättre dag. Jag har lärt mig, att det säger mycket om en människa, hur han/hon hanterar dessa tre saker; en regnig dag, borttappat bagage och hoptrasslade julgransljus. Jag har lärt mig att oavsett vilken relation du har till dina föräldrar, så kommer du att sakna dem, när de inte finns där mer. Jag har lärt mig att, att skaffa sig pengar och saker, är inte detsamma som att skapa sig ett liv. Jag har lärt mig, att livet ibland ger dig en andra chans Jag har lärt mig att man inte kan gå igenom livet med en plockhandske på båda händerna. Ibland måste man också kasta tillbaka bollen. Jag har lärt mig, att när jag beslutar något direkt från hjärtat, så har jag också oftast tagit rätt beslut. Jag har lärt mig, att även om jag har smärta, så behöver jag inte ge andra det. Jag har lärt mig, att varje dag ska man sträcka ut handen till någon. Alla behöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln. Jag har lärt mig, att jag fortfarande har mycket att lära. Jag har lärt mig, att människor kommer att glömma bort vad du sagt och saker du gjort, men de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att känna sig.

Ha en toppen dag!

Kram Anna

Inga kommentarer: