torsdag 19 juni 2014

DAN FÖRE MIDSOMMAR!




 God morgon!
Dagen före midsommar är det tradition för mig o Julia att ge oss ut på ängarna/åkrar o i trädgården för att plocka blommor till morgondagens midsommarkrans. Finns det något vackrare än en handbunden krans.
Bilderna är från förra årets firande med goda vänner i Brantevik.
Har ni några traditioner inför midsommar??
När jag var liten flicka plockade jag även 7 sorters blommor o la under huvudkudden, då jag hoppades att jag skulle drömma om den man jag skulle gifta mig med, men aldrig drömde jag om Mats??? Tur att det blev han till slut i alla fall!
Nu hoppas vi på härligt väder, god sill, dans runt stången med vackra kransar, en o annan nubbe o en underbar sommar kväll!
Önskar er all en härlig Midsommar!
Stor kram Anna
 

Inga kommentarer: