tisdag 2 januari 2018

2018 trender.

Välkommen 2018!
Vad kan vara bättre att börja ett nytt år med, än att ge er de 5 största trenderna 2018.
Nu är det slut på stora fredagsbuketter i runda daggvaser eller andra stora runda vaser.
Nästa stora trend inom växtriket blir vackra ax, strån o frökapslar i unika o udda vaser.

Känner mig lite orolig att årets färg är LILA, en färg som jag egentligen aldrig har gillat.
Trenden är då att den skall lysa upp den svarta-vits och grå trend som länge har cirkulerat i våra hem.
2018 andra stora färgen är RÖTT, som jag älskar...men jag hoppas verkligen att det kommer bli en trend 2018 att dessa två färger skall mixas??
Kitschiga figurer och speciellt porslinsfigurer är verkligen en trend detta år...desto mer färg desto bättre. så håll hårt i släktingarnas gamla figurer. Vet att vi gjorde av med en och annan när vi sålde både mina mor och far föräldrars hus? Vad säger ni tror ni denna trend är här för att stanna?

Mässing o rosé som har varit en stor trend länge, kommer nu att bytas ut mot krom o silver, mitt tips är att mixa alla metallerna i stället. More the merrier!
Hur ligger det till med 2017 års trender...vad gäller?
Vågar du stå emot eller tänker du köpa nytt?
Den viktigaste av alla trender 2018 är att tänka hållbart, köp hållbar inredning, det du verkligen gillar eller tror på . Förändra, måla om eller skapa något av en gammal antik möbel-föremål, eller din favorit som du har tröttnat på.
Köp klimatsmart och tänk lite utanför boxen.
Hoppas detta kan hjälpa dig med dina inrednings val framöver.
Stor kram Anna

Inga kommentarer: