torsdag 11 januari 2018

ÅRETS FÄRG 2018.


 GOD MORGON!
Som bloggare o inspiratör bombarderas man dagligen av olika trender, inspiration o nyheter.
Jag försöker sålla o plocka ut det som passar min blogg bäst och de som känns mest aktuellt.
I detta fallet gör jag det mest för er skull så att ni skall hänga med i årets stora trender, för lila är verkligen inte min färg. Varken när det kommer till mode eller hem.


Gillar verkligen den violetta tonen på vissa blommor och vem vill inte ha detta "blåregn" utanför sin dörr. För mig är denna växt mer lila än blå...men så vacker.
Om man nu skall ha denna starka ultra violetta ton av lila så tycker jag att det är vackrast i ett hem som går i svart och vitt som nedan eller på fasaden ovan.
Även mycket vackert med alla grå toner och vill du få den lila färgen att synas ännu mer, så tillför grönt.
Dagens tips:
Grönt är lilas komplementfärg, men glöm inte att det måste vara samma sort färg.
Klar lila-Klar grön
Pastell lila-Pastell grön
och smutsig lila-smutsig grön... förstår ni?
Ni har väl inte missat 2018 andra stora trender? Kolla här om ni är nyfikna.Skall verkligen försöka hinna med att kika in här o inspirera er  minst varannan dag under januari...lite för mycket på alla plan nu, men håll ut!
Nästa vecka bär det av till Formex, då skall ni få hänga med o se om alla dessa trender syns o fungerar?
Ha det bäst,
Kram Anna

Inga kommentarer: