torsdag 1 april 2010

Vad säger ni?

STÄMMER DETTA HEMMA HOS ER?

Mamma och pappa satt och tittade på TV. Mamma sa:"Jag är trött och det börjar bli sent. Jag tror att jagvill gå och lägga mig". Hon gick ut i köket för att göra i ordning sandwiches till nästa dags lunch,tömde popcornbunkarna, tog utkött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes det fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och skedar på bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga.Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök en skjorta och sydde fast en lös knapp. Hon tog tidningarna, som låg på golvet.Hon samlade ihop leksaker, som låg på bordet, och la telefonboken ner i lådan. Hon vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och hängde upp en handduk, så att den fick torka.Hon stannade vid skrivbordet och skrev en lapp till skolan, la fram små pengar till barnen och samlade upp en bok, som hade gömt sig under en stol. Hon skrev ett födelsedagskort till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp och la båda bredvid sin portmonnä.Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm, borstade sina tänder och kammade håret.Harry ropade från vardagsrummet :"Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?""Jag är på väg", sa hon. Hon hällde vatten i hundskålen, släppte ut katten och såg till att alla dörrarna var låsta. Hon tittadetill barnen, släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol och la några smutsiga strumpor i tvättkorgen o pratade kort med barnen, som satt uppe och gjorde läxor. I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan, la fram kläder till nästa dag och tog överkastet av sängen. Honskrev 3 sakertill på minneslappen.I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n och sa till sig själv, "Nu vill jag gå och lägga mig..." och det gjorde han.Skicka detta till 5 fenomenala kvinnor!Du är en av dom fenomenala.
Kanske inte allt hos oss men MYCKET!
Kram Anna

Inga kommentarer: