fredag 15 november 2013

KARLSFÄLTS GÅRD.....

...det goda livets recept!

Denna morgon vill jag dela med mig av en ljuvlig bok som speglar en liten del av mina fantastiska barndomsminnen. På denna vackra gård Karlsfälts gård strax utanför Ystad har jag upplevt mycket roligt.
Jag var stadsungen som fick åka traktor, stjäla betor, mysa med griskultingar och mocka skit!!
Ni kan tro att jag blev glad när jag fick denna underbara bok i  tidig födelsedagsgåva av Erik Bengtsson, nuvarande godsägare, vän och storebror till min kära barndomsvän Elisabeth.
En bok full av minnen och ljuvliga bilder på djuren, gården och den vackra naturen runt omkring. Men bäst av allt alla dessa fantastiska recept på kött från gården blandat med närproducerade grönsaker från Karlsfälts gård och gårdarna runt omkring.
Några av mina favoriter är:
  • Dillkött på lamm från Karlsfältsgård.
  • Grillad flankstek med avokado-svart bönsallad, rostad potatis o majs.
Och så är det ingen jul utan Karlsfälts julskinka, så min sist favorit är givetvis!
  • Julskinka från KG med gräddstuvad grönkål o bacon
På Karlsfälts gård  kommer djuren i första rummet, en bra uppväxt med god mat och mycket omtanke, här går nästan inget till spillo.
"Du får följa livet på gården från januari, när kalvarna och lammen föds, till december, när gårdens skinka provsmakas ute i butikerna. Vi visar hela kedjan från jord till bord. Runt bordet kan du även värma dig på vackra fårskinn från gården, allt tas vara på.
Boken är  hårdbunden i grönt läder med gårdens logotyp på framsidan som förpackas i en vacker kassett. - Format: Stort!
Vill du börja samla på dessa unika böcker, passa då på för boken trycks endast i 999 exemplar. Varje exemplar är numrerat vilket ger ett unikt värde!
Den perfekta julklappen, finns att köpa här och även på Hamrelius bokhandel,  eller köp den i dag o sätt dig ner med ett glas rött och bara njut!
Ha en underbar fredag!
Stor kram Anna
 

Inga kommentarer: