torsdag 6 september 2012

Höst är på väg..........


...............och då tar jag gärna hand om dess skatter. Kastanjerna som har trillat ner får pryda hinken och äpplena får blandas med kärleksört o avklippt lavendel.
Jag älskar hösten med dess färg skiftningar, varma tröjor, grova kängor, tända ljus och snart en värmande brasa.  Laga mustiga grytor, dricka rödvin och använda trädgårdens frukter till pajer, kakor och chutney.
Ta vara på er skatter i trädgården!
Men innan jag byter min sommar garderob till höst så är det dags för mig att åka på en inspirerande blogg resa med Susann, Daniella, Sofie och Jannice till Mallorca! Där skall jag suga in alla solstrålar som jag kan så att den mörka tiden känns lättare.
Självklar skall ni få följa med, men nu är det snart dags för möte med JapaMala som vill vara med och få en del av kakan!
Spännade!
Ha en toppen dag!
Kram Anna

Inga kommentarer: