torsdag 11 september 2014

ALCRO METALL DEKORFÄRG!



God morgon!
För ett tag sedan fick jag en burk färg med posten, meningen var att jag skulle måla något här hemma med den helt ljuvliga dekorationsfärgen från Alcro Metall.Tiden har inte räckt till men jag lovar att visa mitt alster så fort jag vet vad o hur det skall bli!
I dag var jag bjuden på pressvisning i Stockholm där Martin Bergström skulle få visa sin tolkning på mixen av kontrasterna mellan gnistande metallfärgen o dova Pashmina färgerna.

Martins samarbete med Alcro var att plocka årets modetrender in till inredningens värld, där fokus ligger på metallic och kontraster mellan matt och blankt. Att just blanda in metall i inredning är ofta det som gör att allt landar, blir liksom pricken över I-t!
Vad är då guld?                              
  • Guld är renhet och associeras med pengar och välstånd.
  • Guld är självförtroende och ett tillträde till kunskap.
  • Guld ska vara bra på att skingra tankar på självmord.
  • Guld kan stå för tro eller tvivel.
  • Guld för rikedom med sig och skyddar mot allt ont.
Nyfiken på att veta lite mer om metallen guld eller vad andra färger gör för humöret, inredningen o balansen? Kolla då in här.
Mina bilder är en blandning av tips på vad man skulle kunna tänka sig måla med just denna dekorationsfärg. Ta en titt där hemma, vad skulle må bra av lite guld eller annan metall. För mig lutar det åt att måla om en ram, spegel, ljusstake eller kanske skapa ett nytt uttryck i en gammal pall?
Tyvärr kunde jag inte vara med på pressvisningen i Stockholm men hoppas på att ni får en underbar kväll, Nu väntar en heldag på Slättarpsgård som deras inredare, hoppas vi ses!
I morgon vid den här tiden, sitter jag på väg med vänner mot ännu ett paradis? Hoppas ni vill hänga med?
Nyfikna kika då in i morgon!
Kram Anna
Sponsrat inlägg i samarbete med Alcro

Inga kommentarer: