onsdag 29 januari 2014

MADICKEN KÄNSLA!

God morgon alla fina!!
När jag var lite var min högsta önska att få en syster som jag kunde dela rum med som Madicken o Elisabeth gör i filmerna. Att få prata hemlisar med varandra hela natten, hitta på bus o att ha någon nära när man var rädd eller hade haft en mardröm. Ikea har skapat sin Madicken Känsla och Family Living ger sin med ljuvliga pasteller o lite äldre målade möbler och detaljer. Om jag någon gång får möjlighet att skapa ett syskonrum så hade jag gjort det med denna känslan. Tvillingar, syskon, pojk eller flickrum....möjligheterna är oändliga det är bara kreativiteten som sätter stopp! Jag tror barnen får en enorm trygghetskänsla när de är små att bo, leka o sova på detta sättet. Det är inte förrän de blir äldre som de söker egentid och har ett behov av ett eget rum.
Hoppas att jag får barnabarn som vill o kan bo på detta ljuvliga sätt!
Ta hand om er o kör försiktigt, nu dags för vattenaerobics, sedan ännu en fullspäckad dag!
Kram Anna 

Inga kommentarer: