måndag 14 september 2015

FÖRLÄNG LIVSLÄNGDEN...


...med galvaniserad plåt!
God förmiddag,
min måndag blev inte som jag hade tänkt mig men nu har jag äntligen hunnit med min PW o nu väntar en dags bloggande, planering o förberedelser inför en ny vecka!
Ville dela med mig av ett toppen tips som vi har gjort på alla utebord i paradiset...klätt dem med galvaniserad plåt. De blev verkligen supersnyggt o desto mer vi använder dem, desto snyggare blir dem! Även vårt vackra blomsterbord har en skiva i plåt. Dessa inspirerande bilderna kan du se o läsa mer om här.
Gör så här:
  1. Mät bordsskivan.
  2. Beställ skivan galvaniserad plåt 0,6 mm av en plåtslagare.
  3. På bilden har de gjort skivan som ett lock o i paradiset har vi hamrat fast den runt underkanten på bordet.
Kostnad ca 700kr för arbetet o 250 kr/ km i material.
Både snyggt, klimatsmart o så har du återanvänt ett bord!!
Ha det bäst, nu måste jag jobba på...för i morgon händer det grejer!
Ses då!
Kram Anna
 

1 kommentar:

I min smak sa...

Hej Anna
Hur länge har ni haft era galvaniserade plåtar? Jag satte en plåtskiva på ett uteköketbänk i våras men den har inte blivit vacker utan snarare matt och fläckig. Har ni behandlat plåten på något sätt?
Susanne