måndag 1 juni 2015

3 STILAR ...


... i mitt nya trädgårdsrum!

God eftermiddag denna ljuvliga junidag!
Här i Skåne skiner solen o då passar det perfekt att visa er bilder från min fotosession  i  vårt nya lilla hörn/ trädgårdsrum.
Så här såg trädgårdsrummet ut innan jag har trollat med piff, massa härliga detaljer o inredning från Slättarpsgård.
Både dynor o bord kommer från Ikea o rottingmöblemanget är privat.


Välkommen till en mysig frukost i vår lummiga hörna...
 Finns det något bättre än att börja en ledig o varm dag med god frukost i solen.
Svart o vitt kan aldrig bli fel o mixat med denna underbara bohemiska tuschen blir den helt perfekt!
Här har jag dukat helt och hållet med Day Homes underbara keramik o bricka. Bra tips  är att ha en regäl bricka så man enkelt kan ta ut o in frukosten...sen är den ur snygg också!
 
Även textilerna är från från Day Home kollektion o korgen för lite allt möjligt + morgontidningen är från PB HOME.


Ljuvlig svart bambulanterna med stormglas passar perfekt på uteplatsen, balkongen eller terrassen. Finns även i en större variant!
Rostiga gjutjärns löv är privata.
AW kan starta...snart kommer bästa kollegan!
Inte min stil direkt, men så jäkla kaxig på den rätta platsen o den är faktiskt inte helt fel här? (maken trodde dock att jag hade slagit huvudet)
Men en läcker kudde med en mer stilren flamingo...den gillar jag starkt.
 Kruset o bladen är privata men de underbara lyktorna/vasen kommer från Kajsa Cramer, helt ljuvliga o i en fantastik  tunn keramik, ljuset blir magiskt på kvällarna.
Söta skålarna kommer från Bungalow nya keramik serie som finns i massa underbara färger.
Denna varma o jordiga stil är nog min favorit se så snyggt den kompletterar det gröna.... helt magisk, så mina vänner... denna stil kommer ni få se mer av!
Sen är stilen o färgen även snygg till min andra hörna som inte är så långt ifrån. Man vill ju få en RÖD TRÅD!

 I helgen bjöd jag även in min make till en lite drink i solen innan middagen...
...aldrig fel med en DRYA!!
En lite mer glamorösa men ändå relativt enkla stil som mestadels kommer från PB HOME
 Den ur snygga förgyllda metallvasen  kommer fån Day Home men alla underbara o prisvärda kuddar är från PB HOME.
 Behövs inte så mycket för att få till den stil ni önskar.
Jag har använt:
En skyddad o trevlig plats i vår trädgård.
Mysigt o bekvämt möblemang, i detta fall ett ärvt rotting möblemang.
Glas satsbord från Ikea, som gärna får slitas av väder o vind.
3 olika kuddar i samma stil till varje del.
Vacker o bra förvaring.
Vaser, lyktor o lite grönt från trädgården för att skapa balanserade o passande stilleben.
Vackra glas, porslin för njutbara stunder.

Tycker ni att detta känns jobbigt, att få till detta eller vet ni inte var ni skall ha era rum i trädgården?  Eller hur ni skall göra er trädgård mer inbjudande o mysig...Så PASSA PÅ erbjudandet finns här för er just nu!
Nu dags att fixa till en god middag!
Ha det bäst o hör gärna av er!
Kram Anna

 

Inga kommentarer: