lördag 7 november 2015

BLOGGÄNGET LAGAT 5-RÄTTERS...

 ... I KVÄNUMS UNDERBARA O INSPIRERANDE LOKALER I MALMÖ.


Tillsammans med Soiya Sjöberg från Glocalcooking o bästa personalen på Kvänum/Malmö
Vi delades in i arbetslag o gjorde en helt magisk 5-rätters middag.
Jag stod för efterrätten,  lemoncurd toppad med lite hibiskusglögg o kladdig maräng med doftpelargonia i.
Har alltid velat lära mig att göra lemoncurd, nu vet jag...så det skall jag verkligen göra igen!

Vi började med magisk matjessill med skirat smör på gotländskt ekologiskt knäcke.
 Till förrätt blev det zucchini pasta med pilgrimsmussla o champagnesås. Bästa rätten enligt mig. Bra jobbat Jannice o Malin!

Daniella o Jenny stod för en del av varmrätten, kalvfilé serverat i ett vackert kålblad.

Sofie o Karin stod för den andra delen grillad pumpa med mustig linssallad.

Här har ni min efterrätt...visst blev den fin!
Nu dags för middag med våra bästa o äldsta vänner o våra härliga gudbarn.
Ha en underbar lördag o Susann du var saknad!
Stor kram Anna
 

Inga kommentarer: