tisdag 1 mars 2016

HALLO MARCH...

...WELCOME SPRING!
Nu är i alla fall första vårmånaden här o gud vad jag längtar att piffa till våra balkonger!
Har fått mång frågor om jag kommer att sakna min trädgård o jag tror faktiskt inte det. Jag var rätt färdig med trädgård o känner att en trädgård i kruka passar mig mycket bättre just nu. Jag o min man är ju lite av en perfektionist när det kommer till trädgårdsarbete o det var det vi inte orkade med o kände oss stressade av. De sista 2 åren i huset använde vi endast denna favoritdel, som nu motsvarar vår balkong. Har vi gäster eller vill ha större plats har vi hela Ribban o Slottsparken runt knuten, där vi bara kan njuta o umgås utan att bry oss. Jag hade aldrig bott utan trädgård när barnen var små, men nu??? Vi får väl se!
Just nu njuter vi av körsbärskvistar  o denna ljuvliga bukett inne, som vi fick i lördags. Älskar att mina vänner vet vad jag gillar, fniss!
I dag är även sista dagen med köksbord i köket...snart kommer min pappa o skall sätta tänderna i vår nya KÖKSÖ. Som vi har längtat efter mer förvaring, en samlingsplats både till vardags o vid fest, men framförallt en plats för mig att sitta o jobba. Sakta men säkert!
Nu frukost, sedan spännande möte med numera mässor!
Njut av lite vårkänslor!
Stor kram Anna

 

Inga kommentarer: