måndag 15 augusti 2016

ÄLSKA HORTENSIA...


... bästa tipsen för ute o inne!
God förmiddag alla, kul att ni gillar mina inlägg. Här har det gått i ett denna måndag ...först kom fönsterputsare, sen har jag bakat till kvällens styrelsemöte, det var makens tur att ta med sig kaka. Blev en gammal favorit kardemummakaka.
Nu bloggen o sedan fix o planering av höstens mässor.
Jag älskar verkligen hortensia o när vi bodde i hus plantreade jag ut dem i trädgården efterhand att de vissnade, ibland lyckades jag o i bland inte...nu vet jag vad jag gjorde för fel. Jag gav dem för lite vatten!


Som sagt hortensia trivs både inomhus o ute men får inte bli torr, trivs bäst i fuktig jord. Detta är lättare ute i trädgården men vill man skapa fukta hemma gör man det bäst med en bit oasis i krukan.
Hortensia är så vacker som snittblomma o fyller ut en bukett direkt, men också i olika krukor...ni har väl inte missat mina hortensior i både sovrum, matrum o badrum.
Älskar att de skiftar i färg o att man kan köpa den som blå...men efter en tid är den rosa.

Men allra vackrast är de nog som buske o visst är det lyxigt att kunna plocka in en kvist. Nyfikna på mer bra tips o hur du bäst sköter din blomma, kolla då här. Nu får ni också15 fakta som alla som älskar hortensia borde veta.

Jag tror jag skall gå ner på gården o norpa några kvistar o piffa till min krans på dörren. Ni vet att de är så vackra o torka också o håller jättelänge. Kolla in detta underbara hjärtat.
All kärlek till er!
Ha det bäst!
Kram Anna

Inga kommentarer: