måndag 29 augusti 2016

MIN FORMEX KÄNSLA.

God morgon!
Startar denna vecka med en Cozy Morning i vårt sovrum...behöver ladda efter en full vecka på mässan.
Tog tåget upp i tisdags...älskar att åka tåg. I förstaklass har man allt man behöver o sen kan man jobba, planera o njuta lite samtidigt.
Väl uppe på mässan var det bara att kavla upp armarna o sätta igång o fixa till det sista med Mailegs nya mässmonter...som blev så fin!
Här ser nu några av mina favoriter bland alla de fina nyheterna.
Väl framme på HTL Kungsgatan blev det kaffe i sängen o lite tv. Ett mysigt hotell med bra service...men lite väl minimalistiskt för mig.
Första mässdagen började jag på bästa sätt med en stor latte.
Jag skulle vilja dela upp årets mässan i två trender/ inspirationer.
Många följer årets trendfärger o mixar upp detta med olika metaller o stora vackra buketter. Ni kommer väl ihåg hur Formex inbjudan såg ut, skall bli kul o se om Paris också följer denne trend.
DEKOHEM
SKÖNA HEM MED HIMLA.
ROOSINTERIOR.
JONATAN ADLER.
Även inspirationen i entrén var väldigt blå o...
Min andra trend/inspiration av mässan skulle jag mer beskriva som enkel, naturlig, bohemisk o färglös...blandat med mycket grönska.
DBKD.
MAJAS COTTAGE.
ZEF DESIGN.
JIMSCH
OLSSON &JENSEN
SNOWDROPS COPENHAGEN.
I lördags var det dag att ta tåget hem igen, laddad med massa inspiration o glädje o fullpackad med glada skratt, härliga möten o nya samarbetspartners. Vem vill inte ge sitt barn denna söta mus som bor i en väska? Kommer snart till både Slättarpsgård o House of Palladium.
Ha en härlig start på en ny vecka o att detta kan ge lite inspiration för hösten som snart är här!
Stor kram Anna

 

Inga kommentarer: