fredag 12 augusti 2016

HEMMA IGEN...

...efter 5 fantastiska dagar på Mallorca!
Nu väntar lång todo-lista men jag tar det lite efter hand, det är ju ändå fredag!
Försöker hålla kvar semesterkänslan så länge jag kan. Nästa vecka börjar allvaret på riktigt o jag har så mycket kul på G denna höst.
Efter en heldag på stranden tog vi bilen på eftermiddagen till Palma o gick på underbara MERCADO GASTRONOMICO i San Juan ...fylld av massa delikatesser o spanska tapas- PINTXOS.
Satt ute o njöt av värmen med svalkande rosé! Älskar att få välj lite från här o där o njuta av det länge, rekommenderar verkligen detta underbara ställe.
Även på måndagen var det först bad o sol som gällde, sen tog vi bilen mot Palma för sen lunch, shopping o sightseeing i denna underbara stad. På kvällen blev det Chevrésallad med ännu mer kallt rosé på balkongen.
Tisdagen var det också strålande sol så vi njöt av en liten tur till St. Elm som verkligen gav mersmak...
Kolla in havet runt den lilla ön Dragonera ...kan det bli mer blått?
Väl hemma väntade vi in Cattis o det blev middag på stranden.
Bubbel, god mat o vacker solnedgång, sämre kan man ha det!
Onsdagen var mulen så vi bestämde oss för att ta en utflykt direkt på morgonen. Fick ta det med ro då getter blockerade vägen...i  Sydafrika var det elefanter.
...med oss på resan hade vi min bardomsvän Cattis Huss som tillsammans med sin man har HUSS TRAVEL, inte varje dag man har privat guide. Har även bett Cattis planera en tjejhelg till mig o några vänner i april. Vill ni också ha en unik resa eller planerar ni något spännande, så hör av er till Cattis o Per Huss.
Underbara Valldemossa o...
Port de Soller o Soller imponerade verkligen på oss med sina gränder, kust, strand o apelsinodlingar Vilken inspiration!
Sista dagen blev det pool, packning o god lunch sen var det dags att vända tillbaka hemåt. Vilka underbara dagar, nu är vi laddade o kommer njuta av detta länge. Hade absolut kunnat tänka mig ett Mallorca Liv.
Nu god middag o mysig hemma kväll med tända ljus. I morgon väntar jobb på Slättarpsgård...kul med allt det nya o sen skall vi ta en tur på Malmö Festivalen.
Ha en underbar kväll o helg!