onsdag 1 april 2015

FÖRE O EFTER...




...hos en av mina kunder!
Hoppas dagen börjat bra...från o med nu tänker jag börja visa lite mer före o efter, hoppas ni kommer att gilla både resultatet o den inspiration som före o efter inlägg kan ge!
Då kör vi:
Färgen som satt på väggarna var det absolut inget fel på, men den gick lite åt det linblomsgröna hållet o gjorde så att trädetaljerna o golven fick en pissgul färg? Kunden ville även få en organiserad o fräschare känsla o det viktigaste av allt, en fungerande entré men som ändå känns mysig o välkomnade. Vi började med att måla om hela nedervåningen i en bruten vit färg. Trappans räcke målades mesadels vitt, kapphållaren, spegel o byrån behöll vi men målades om i  svart. Ovanför byrån behövdes något i ögonfallande så där skapade vi en härlig tavelvägg av foton på familjens barn o gipstavlor på barnens söta små fötter o händer. Uppe i vänstra hörnet hänger ett ljuvligt metall hjärta från kundens bröllop...detta var verkligen det som blev pricken över It! Metallen återkommer både i ljusstakarna o den nyinköpta lädermattan. Vid trappan ställdes en praktisk sittbänk, med förvaring under locket. Maskros lampan fick vara kvar i taket, den skapar balans o ger ett fantastiskt ljusspel i taket som går ända upp i nock.
 


Detta är bara en lite del av allt vi har gjort i detta härliga hus, det kommer mer jag lovar! Hoppas att ni gillar denna nya kategori här på bloggen!
Vilket jäkla väder vi har här i Skåne...var tog våren vägen?
Ha det bäst!
Kram Anna

2 kommentarer:

Emschen sa...

Snygg förändring! När jag såg din bild på IG så fick jag nästan hicka, det var inte alls lik din stil. Sen läste jag och då var jag ju förstås tvungen att kika in här.
Glad Påsk på dig!

Anna Inreder sa...

Vad kul, det var det som var meningen 
Tack det samma o njut!