torsdag 2 april 2015

PIPPI PÅ G!

God morgon!
Vad härligt det är att vakna o se solen stråla in...kanske våren är tillbaka?
Jag har sedan innan berättat att jag verkligen gillar små fåglar o min största favorit är BLÅMES,  ni kommer väl ihåg förra sommaren då den lilla ungen tittade ut? Det är något med fåglar o jag o därför var jag tvungen att åka till Ikea o köpa denna underbara OLUNDA, vet inte var jag skall hänga den...men jag ville inte missa den! I går såg jag en blåmes hoppa runt holken o kollade läget, ha jag samma tur detta året kanske?
I dag väntar en härlig dag på Slättarpsgård, skall bli kul att se allt nytt snyggt som har kommit in, var några dagar sedan sist jag var där...händer mycket på några dagar. Måste även kolla över vår  inte så traditionella dukning, har ni varit där o tittat?
Kvasten är polerad, förklädet är på o kannan blänker...så ses vi på Blåkulla i kväll?
Ha en underbar skärtorsdag!
Kram Anna
Bild av Ragnar Ómarsson från Livet Hemma.

Inga kommentarer: